הגברת הזרות – בעזרת האוטונומיות

בדרך כלל כאשר אנחנו קוראים על חדירת מכוניות אוטונומיות לתוך הערים שלנו מספרים לנו על שיפור הבטיחות, על חסכון הזמן (נוכל לעבוד בזמן הנסיעה) ועוד. איאן בוגוסט, שעוקב אחר התהליך הזה מבקש לבחון את השינוי בקשר שלנו למכוניות. בעבר, גם אם לא היה לנו ברור כיצד הן פועלות, לפחות ידענו שכאשר מסובבים את המפתח המנוע מופעל, וכשמתחילים לנסוע אנחנו בשליטה. אבל עם מכוניות אוטונומיות זה עשוי להשתנות.
When I reported on Uber’s Tempe autonomous test fleet last November, I observed how different the cars made the city feel. Standing on a median not unlike the one Herzberg allegedly stepped off into the path of Uber’s Volvo SUV, the entire relationship between humans and automobiles seemed to shift—the very texture of urban life is altered when a person cannot look a driver in the eye to gauge their intentions, or when a two-ton machine is run by an array of sensors and computers, whose decisions are foreign to human reasoning.

Can You Sue a Robocar?

מתרחש שינוי משמעותי בקשר שלנו למכונית ולסביבה. יתכן שיהיה שיפור ברמת הבטיחות, אבל הוא יגיע במחיר של זרות, של התרחקות מהתחושה שאנחנו מבינים את העולם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

css.php