כשרובוט פוגש רובוט

נדמה שיש התלהבות די כללית מיכולותיו של Google Duplex, העוזר הרובוטי הקולי שחברת גוגל הציגה לפני שבוע. באמצעות העוזר האישי הזה לא נצטרך להקדיש זמן יקר למשימות משעממות כמו להזמין שולחן במסעדה או תור לספר. (מה שנעשה עם הזמן הרב שנחסוך עדיין לא ברור.) אלקסיס מדריגל מוסיף קצת פרספקטיבה חשובה לתוך התמונה. אחרי שהצלחנו להפוך את הצד של נותן השרות לרצף של פעולות רובוטיות (אם באמצעות רובוט של ממש או באמצעות אדם שנדרש לפעול כמו רובוט) גוגל מציעה פתרון למצב המעצבן הזה – שרובוט מהצד של המזמין ידבר עם רובוט נותן השרות:
Automation begets automation. In that sense, Google Duplex feels not like something new and amazing (though it is also that), but something old and stultifying. For decades now, we’ve been forcing human service workers to act like robots. This makes many service interactions unpleasant enough that people want to avoid them, so now, Google will provide everyone with a robot that can act like a human. Finally, technological capitalism has generated the correct match for the robotic service worker: a robot service worker.

Service Workers Forced to Act Like Robots Meet Their Match

ספק אם רבים יתלוננו על העדר הקשר האנושי – הרי כבר מזמן אין באמת דבר כזה ב-"מפגשים" שבהם Google Duplex אמור לסייע. ובכל זאת, יש כאן "פתרון" שאפשר היה לפתור אחרת אם היו מגדירים את הבעיה אחרת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

css.php