כל צעד שתצעדי

נעשה כבר נדוש לכתוב על היכולת (וגם על הביצוע) של חברות הטכנולוגיה הדיגיטלית לאגור מידע על עלינו. אנחנו כבר מזמן הבנו שהם יודעים את הכל עלינו. ובכל זאת, לפעמים הנקודה הזאת נעשית לנו ברורה במיוחד כאשר מתייחסים לפרטים הקטנים – ליכולת של ה-GPS בטלפון שלנו לדעת היכן אנחנו נמצאים בכל רגע, למשל. בתוך מאמר ארוך עם הרבה שמעניין וחשוב מעבר לדוגמאות הקטנות, יאשה לוין ב-The Guardian מביא דוגמאות "זעירות" אבל משמעותיות:
Where we go, what we do, what we talk about, who we talk to, and who we see – everything is recorded and, at some point, leveraged for value. Google, Apple and Facebook know when a woman visits an abortion clinic, even if she tells no one else: the GPS coordinates on the phone don’t lie. One-night stands and extramarital affairs are a cinch to figure out: two smartphones that never met before suddenly cross paths in a bar and then make their way to an apartment across town, stay together overnight, and part in the morning.

Google’s Earth: how the tech giant is helping the state spy on us

עדיין לא קרה לי, אבל אני בהחלט מצפה שאם אסע לעבוד בבקר קר וגשום, ולקראת סוף היום כבר חם ובהיר הטלפון ישאל אותי אם זכרתי לקחת את המעיל או אולי השארתי אותו במשרד. ואני, במקום להגיד לו שישתוק ויעסוק בעניינים של עצמו, אגיד תודה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

css.php