אבל רק לפני רגע הוא היה כאן

ב-2017, במסגרת החנות שלה לאפליקציות לחלונות 10, מיקרוסופט השיק פרויקט ספרים דיגיטליים. היוזמה לא עלתה יפה, ובאפריל 2019 הוחלט לסגור את החלק הזה של החנות. יחד עם הסגירה התחיל תהליך של הסרת הספרים שנרכשו על ידי משתמשים מהמחשבים שלהם. הכל מתבצע מרחוק – היום הספר נמצא, מחר הוא כבר איננו. מתברר (דבר שידענו עוד לפני-כן) שבעלי המחשבים לא באמת רכשו את הספרים, אלא רק את הזכות לקרוא אותם. כתבה ב-Wired מחודש יולי "הסבירה" מה שהיה צריך להיות ברור:
More than anything, Microsoft’s ebook rapture underscores the hidden dangers of the DRM system that underpins most digital purchases. Originally intended as an antipiracy measure, DRM now functions mostly as a way to lock customers into a given ecosystem, rather than reading or viewing or listening to their purchases wherever they want. It’s a cycle that has persisted for decades and shows no signs of abating.

Microsoft's Ebook Apocalypse Shows the Dark Side of DRM

יתכן שכבר מזמן התרגלנו למציאת החדשה הזאת, אבל בכל זאת כל פעם שמשהו כזה קורה אנחנו מופתעים מחדש – גם אם שילמנו עבורם, הרבה דברים דיגיטליים אינם באמת שלנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

css.php