רק העריכה? אולי בקרוב גם הכתיבה!

ביאנה בוסקר, ב-The Atlantic מדווחת על סופרת אלמונית שהתחילה לכתוב על הטלפון החכם שלהם והפכה לסנסציה והיום גורפת כסף רב. נושא ה-fan fiction שהיה נקודת הזינוק של הכותבת הוא נושא מרתק, אבל ההיבט שבמיוחד מעניין בכתבה הוא הקשר ההדוק שהכותבת מקיימת עם הקוראים שלה – עד למצב שבו היא משנה את מה שהיא כותבת כדי להתאים לציפיות שלהם. מתברר, אבל שלא מדובר רק במשוב של קוראים. החברה/אפליקציה שדרכה היא כותבת מנסה לפענח את הציפיות של הקוראים באמצעים טכנולוגיים כך שתמיד יהיה אפשר להתאים לרצונות ולציפיות שלהם:

“I had feedback every day, all day,” Todd said. “I always just felt like a puppet master playing with everybody’s emotions and doing this with the characters.” Wattpad is going even further by analyzing data on its stories—including sentence structure, vocabulary, readers’ comments, and popularity—in an effort to deduce exactly what makes a book succeed. In time, it may try to automate the editing process.

The One Direction Fan-Fiction Novel That Became a Literary Sensation

וכמובן אין צורך לעצור בתהליך העריכה. נדמה שלא רחוק היום שבו האלגוריתם יידע לתוך את הספר בעצמו, מותאם באופן מדוייק לקוראים כך שאפשר להבטיח מראש שיהיה רב-מכר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

css.php