דוחסים את היסודות – ושואלים מה לא בסדר

כתבה ב-The Guardian בוחנת את הנסיונות של הדור אחרון ללמד רובוטים – בתחום רכישת השפה וביצוע מבחר פעולות. אין זה מפתיע שהמלאכה הרבה יותר קשה מאשר רבים חשבו. מתברר שמילים תלושות אינן נרכשות, ויש צורך שאלו יהיו קשורות לתקשורת משמעותית. גם זה איננו מפתיע. במסגרת הכתבה מובאות דבריה של קתי הירש-פאסק, פרופסורית בתחום התפתחות הילד, שטוענת שבדומה לתעשיית האוכל המהיר בחינוך חשבו (בטעות, כמובן) שמספיק למלא ילדים ב-"תוכן" כדי שילמדו. בהמשך יש לה הערה חשובה בנוגע למתרחש בבית הספר:
Hirsh-Pasek’s mission was to change the way we thought about learning, especially for the poorest kids. “We had this vision that it was so important to get the basics into poor kids,” she told me. “We thought we should drop recess – even though we know being physical helps kids learn, helps build better brains. And we thought we should just do reading and maths, and cut out the arts and all this superfluous stuff like social studies.

How babies learn – and why robots can’t compete

אכן, יש עדיין לא מעטים שמשוכנעים שהפסקות הין בזבוז זמן בבית הספר מפני שצריכים לנצל כל דקה בכיתה ל-"תוכן". לכן מבטלים את ההפסקות, וכאשר הילדים לא לומדים, מסיקים שזה מפני שהמורים לא טובים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

css.php