דברים (אישיים?) שרואים מכאן …


פרד ווגלשטיין, ב-Wired, כותב על המהומה שהתעוררה ברשת בעקבות השינויים החדשים בהגדרות הפרטיות של Facebook. להבדיל מהתגובות הזועמות הרבות שמופיעות אצל בלוגרים רבים, ווגלשטיין סבור ש-Facebook חייב להמשיך להצעיד את משתמשיו לקראת יותר ויותר "פתיחות". הוא טוען שלא מדובר בטעות, או בקושי להסביר מה קורה, אלא בשינוי מהותי בהתייחסות שלנו לפרטיות – שינוי שאיננו יכול לא להפריע למשתמשים רבים.

The truth is that the events of the past few weeks have been no accident. I’ve interviewed Zuckerberg and/or members of his team more than a dozen times in the last three years, and I believe they all completely understood the company’s new privacy settings would be controversial. Indeed, I think they intended them to be controversial. Look back at the history of Facebook’s privacy firestorms — they happen roughly every 18 months — and you’ll see they all fit the same pattern. In order for Facebook to succeed, it needs to keep challenging existing conventions about online privacy. This isn’t a secret. Zuckerberg has said it many times. What he hasn’t said – but which he and anyone else with a brain knows – is that there is no way to do that without making some users angry.

        What if the Facebook (Un)Privacy Revolution Is a Good Thing?

והבעיה היא … שבמידה לא כל כך קטנה, יש אמת בדבריו. Facebook גרם לרבים למצוא יתרונות בפתיחות לעומת פרטיות. ובלי להכנס לוויכוח אם מדובר בשינוי לטובה או לא (אישית, אין לי חשבון Facebook, אבל לא בגלל הגדרות הפרטיות שבו) אין ספק שהיום אנחנו מתייחסים אחרת לשאלות של פרטי מול ציבורי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

css.php