אבל מי רוצה סתם תשובה נכונה?


דרך קישור אצל איריס מ-"שחקי, שחקי על חלומות" הגעתי לפוסט של גורד הוטצ'קיס על ההתפתחות של מנועי חיפוש. הוטצ'קיס טוען שבמקום להציע לנו מספר אפשריות שאולי מכילות את מה שאנחנו רוצים, מנועי החיפוש העתידיים יצטרכו להגיש לנו את התוצאה הטובה ביותר, וכמעט תמיד.

In the future, engines will have to “get it right” more often, presenting the best result at the top of the page, so when we access from a mobile device, we will see what we’re looking for in a much smaller display. Don’t give me a buffet and ask me to choose. Deliver me exactly what I’m craving right now, even if I’m not sure what to ask for.
 
We also need to do more with search results. It’s not enough for them to be relevant. They also have to be useful. Anticipate what I want the information for and then take me several steps down that path without me having to do anything. Mash up results with other applications and bring my ultimate objective several clicks closer.

        Search is a Darwinian Game

הוא כותב שהוא רוצה בדיוק את מה שהוא מבקש, אפילו אם הוא עצמו איננו בטוח מה הוא מבקש. אני יכול להבין את הרצון הזה, אבל ברור לי שהוטצ'קיס עוסק בתשובות לצרכים מאד מוגדרים, ולא בלמידה. הרי הלמידה האמיתית מתרחשת כאשר איננו יודעים לאן דברים מובילים, כאשר מה שאנחנו מגלים מפתיע אותנו, כאשר אנחנו מרשים לעצמנו להתבלבל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

css.php