שכח את מה שאתה חושב שאתה יודע


קתי דייווידסון החליטה שהיא רוצה ללמוד את ה-Moonwalk של מיכאל ג'קסון. היא אמנם רקדה בעברה, אבל מילים, ולא תנועה, הן התחום שלה, ולכן היא נתקלת בקשיים. היא כותבת על סרט ביו-טיוב שהיא מצאה שמסביר מה עושים. היא מסבירה שמה שטוב בסרטון הזה הוא שהמורה מראה כיצד אנחנו חושבים שמבצעים את הצעד, ואז הוא אומר – "כך לא נכון. אל תעשו כך" ורק אחרי-כן מראה את הדרך הנכונה. דייוודסון מעלה את ההנחייה הזאת לרמה של כלל ברזל בלמידה, כלל שהיא משייכת לאלבין טופלר – כדי ללמוד משהו צריכים קודם כלל ל-unlearn, לשכוח, או לאבד, את מה שאנחנו למדנו בעבר.

But, even harder, learning to Moonwalk means breaking one of our oldest, most familiar, and most reliable patterns. How to Walk. You have to break that familiar pattern before you can even begin practicing a new one. Learning, unlearning, relearning. Relearning how to learn. A lot of life in the twenty-first century is like that.

        How To Moonwalk (And Why)

לעתים קרובות מדי הלמידה נתפסת כתהליך ליניארי והדרגתי שמתקדמת צעד אחר צעד. הפוסט של דייווידסון הוא הרהור ממושך על תהליך אחר, פורה יותר, של למידה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

css.php